Plog 12 – Nederlands weer in Dubai

Als deze plog online komt hebben wij net de eerste nacht in ons huis in Dubai achter de rug. We gaan gewoon verder met kamperen in Dubai waar we in Nederland gebleven zijn. Maar dat is voor volgende week. Nu eerst de foto’s van afgelopen week. Een week met echt Nederlands weer in Dubai, zoals jullie hierboven op de foto al kunnen zien. Regen, bewolkt, onweer en meer van dat soort zaken. Uiteraard blijft de temperatuur hier dan wel redelijk, dat scheelt een hoop. Kijk mee.

Stopcontact plaatjes Lulu Al Barsha
Eindelijk gevonden! Ik wist dat deze plaatjes voor de stopcontacten bestonden met dank aan andere Nederlanders hier, maar ik kon ze niet vinden. Voor 4 Dirham koop ik er 6. Een koopje en nu kunnen we gewoon alle stopcontacten gebruiken in het hotel en straks in ons huis.
Nomi Kyan Imke zwembad Abidos
Na ons supermarkt bezoekje is het tijd voor… het zwembad! We luiden het weekend in met een zonnetje en een lekker drankje. Zodra Mels terug is van het werk gaan we samen eten. Weer even echt tijd voor elkaar.
Regen Dubai weekend
Op vrijdag worden we wakker en zien we dit…. Niet tof als het net weekend is. We beginnen in de Mall of the Emirates, aangezien Mels zijn Apple Watch stuk is gegaan. Hopend dat het weer verbeterd. Helaas is dit niet het geval en blijft het veelal dit op vrijdag.
Suitsupply City Walk Dubai Kyan Nomi Imke
We laten ons niet uit het veld slaan en gaan door met onze plannen. Eerst langs Suitsupply bij de City Walk. Mels heeft bretels nodig, aangezien zijn Jort pak niet met een riem gedragen kan worden. Deze rode paspop blijft de aandacht trekken van deze twee. Ze zijn er wel lekker rustig door in de winkel.
Dubai City Walk regen straat droog vegen
Als we buiten komen zien we dit. Het is even droog en ze gaan serieus hier de stoep droog maken… Dit kan alleen in Dubai.
Boot richting Gold Souq Kyan Nomi Imke regen
We gaan richting Deira, aangezien we naar de Gold en Spice Souk willen. Leuk plan, maar onderweg begint het weer te regenen! Ondanks dat zetten we door – sommige van ons met lichte tegenzin – en stappen we op de boot naar de overkant van het water. Is toch veel leuker dan met de auto erheen gaan. Alhoewel het nu wel koud is.
Gold Souq Dubai Deira
Bij de Gold Souk zie ik een enorme gave ring. Ik mocht voor mijn verjaardag nog een cadeau uitzoeken, maar viel dat even tegen zeg deze kreeg ik gewoon niet 😉 Deze gouden jurk – in het midden op de foto – mocht ik ook al niet. Flauw he?! Niet te hard zeggen, maar prijs technisch begreep ik het wel. Ik zocht natuurlijk weer de duurste ring uit zo ongeveer.
Kyan Nomi eten Deira
De kids hebben honger en in een soort smal steegje zien we dit eettentje. Er staat van alles op de kaart. Wat denk je? De kids kiezen ontbijt. Tuurlijk schatjes wat jullie willen. Ze eten gelukkig wel goed en dat is op sommige dagen hier wel anders dus daar zijn we blij mee voor nu.
Deira Old Souq Station
Op de weg terug naar de boot. We zoeken het goede station op. We hebben ondertussen door waar je op moet stappen om weer op de goede plek uit te komen. Op de heenweg hadden we de verkeerde boot en kwamen we een stuk verderop uit, waardoor we weer een stuk terug moesten lopen. In de regen dus!
Kyan Nomi Mels Souk Deira Transport Station
Lopen ze hoor. Ondanks de regen was het een geslaagde middag en avond. Wel wat koud, maar we zijn ergere dingen gewend in Nederland dus klagen doen we niet.
Dubai Frame by car
Op weg naar huis komen we The Dubai Frame weer tegen. Blijft mooi om te zien als het zo mooi verlicht is in de avond.
Nomi Kyan Al Sufouh Beach
Zaterdag en onze laatste dag van het weekend. Zo bewolkt en regenachtig als het de dag ervoor is is het nu strak blauw met een zonnetje. Heerlijk. We besluiten weer lekker naar het strand te gaan – ditmaal met emmer en schepje – en genieten volop. Er staat wat minder wind als vorige week dus zelfs ik zwem een paar keer. Heel fijn zo samen.
Lulu Hypermarket Al Barsha Nomi Imke
Op zondag – als Mels weer aan het werk is – is dit het weer. Benauwd warm en bewolkt. Zo zie je maar, het verschilt per dag hier. We besluiten maar even naar de LuLu Hypermarket te lopen voor wat boodschappen. De hele middag aan het zwembad met dit weer heeft toch geen zin.
Nomi Kyan zwembad Abidos Hotel Al Barsha
Als we terug zijn willen deze twee toch nog even een plons nemen. Helemaal prima. We gaan snel naar het dak en ze genieten lekker in de whirlpool een uurtje. Ze vermaken zich prima. Daarna snel aankleden, want Mels haalt ons op om nog even op zoek te gaan naar een goede slaapbank. Onderweg hebben we gewoon weer regen. We hopen maar op beter weer de rest van de week.
Mels Nomi Deira City Centre
Later in de week halen we Mels op bij zijn werk. Er moet veel geregeld worden voor het huis dus we lopen nog even de Shopping Mall – Deira City Centre – in die naast zijn werk zit. Hier zit de bank, telecom en meer van dat soort zaken. Onderweg daarheen hoor ik dat onze kelder in Nederland bij ons huis onder water is gelopen. Ook hiervoor regelen we het een en ander. We eten dus maar snel even wat op het food court en vervolgen dan onze weg naar de volgende afspraak.

Ik hoop dat het jullie leed een beetje heeft verzacht om te zien dat ook wij regen hebben gehad. Dit keer dus niet alleen maar zonnige foto’s van ons. In Nederland wordt het weer beter de komende tijd begreep ik dus laten we er vanuit gaan dat dat hier ook zo is. Fijn weekend voor jullie en tot de volgende blog of plog.